Startti 2017

Vuosi on startattu ja uusi hallitus järjestäytyi 9. päivä, valiten edustajat liiton tehtäviin ja jakaen tämän vuoden vastuualueet keskenään. Tämän lisäksi hallitus valitsi Pro-opiskelijoille uuden pääsihteerin.

Tänä vuonna toiminta keskittyy vahvasti edunvalvontaan sekä järjestöllisen toiminnan kehittämiseen. Periaatteidemme mukaisesti työtä tehdään avoimesti ja yhdessä, joten hallitus perusti kaksi työryhmää joissa jäsenistö voi vaikuttaa toimintaan sekä nyt että tulevaisuudessa. Viestintätyöryhmässä voi vaikuttaa siihen miltä Pro-opiskelijat näyttää ja kuulostaa sekä minkälaisia tapahtumia järjestämme. Tavoiteohjelmatyöryhmässä pohditaan suuria kysymyksiä, kuten minkälaisena näemme liittojen tulevaisuuden, koulutuksen kehityksen, harjoitteluiden palkkaperusteet sekä mitä mieltä olemme esimerkiksi perustulosta, hakuperusteista tai opintotuesta.

Viime vuoden tapaan hallitus jakoi ammattikorkeakoulut alueittain vastuualueiksi. Jokainen hallituksen jäsen vastaa ensisijaisesti oman alueensa ammattikorkeakouluista ja muista soveltuvista kouluista. Pohjois-Suomesta vastaa puheenjohtaja Tomi, Itä-Suomesta varapuheenjohtaja Sanna, Keski-Suomesta Hanna, Länsi-Suomesta Tiia ja PK-seudusta Khanh. Hallitus on myös vastuuttanut edunvalvonnallisen kehittämisen Tomin ja Khanhin vastuualueisiin ja muut asiat Sannalle, Hannalle ja Tiialle.

Isona muutoksena toimintaamme tänä vuonna on se, että olemme valinneet pääsihteerin. Pääsihteerin tehtäviin kuuluu hallituksen toiminnan tukeminen sekä hallinnosta vastaaminen yhdessä puheenjohtajiston kanssa. Hallitus teki valinnan hakemusten perusteella ja tehtävään valittiin Jesse Kankanen. Jesse on toiminut pitkään Ammattiliitto Pron erilaisissa luottamustehtävissä, kuten Osuuspankin henkilöstöyhdistys OPRY ry:n hallituksessa sekä viimeisimpänä ensimmäisenä varajäsenenä Pron hallituksessa. Jessen valinta vahvistaa entisestään liiton ja Pro-opiskelijoiden yhteyttä sekä vahvistaa tiimiämme!